Een sterke positie door inbound marketing

Het verkrijgen van leads is voor veel bedrijven erg belangrijk. Het zorgt ervoor dat u een kans krijgt om uw producten aan de man te brengen. Een lead kan een grote waarde vertegenwoordigen. In sommige gevallen tot wel duizenden euro’s per jaar. Er wordt door bedrijven dan ook veel uitgegeven aan marketing.

Want verkopen zijn het doel, en deze verkopen worden gerealiseerd door een goede marketing campagne. In dit artikel meer informatie de online variant van marketing. Een steeds belangrijk wordende methode.

Juist mix online en offline

seoEr zijn veel bedrijven die compleet op online marketing draaien. Maar veel bedrijven kiezen toch voor een combinatie van online en offline marketing. Met offline marketing kunt u bijvoorbeeld denken aan het verspreiden van folders of het adverteren in bepaalde bladen. Ook dit is nog steeds erg belangrijk, maar online begint een steeds grotere rol te spelen. Voor eigenlijk iedere branche. Er zijn natuurlijk nog steeds bedrijven die helemaal geen marketing doen, maar dit zijn er niet veel.

Marketing via internet

Vindbaar worden in Google is ten eerste een belangrijk onderdeel. Steeds meer consumenten (in de B2C markt) en ook steeds meer bedrijven (in de B2B markt) maken gebruik van de zoekmachine Google om in contact te komen met bedrijven. Google wordt gezien als een betrouwbare bron als het gaat om het vinden van informatie. U kunt zich misschien wel voorstellen dat het zeer winstgevend kan zijn als uw website bovenaan geplaatst staat in de zoekresultaten. Dit kan u (afhankelijk van uw branche) veel leads en verkopen opleveren. Organische bezoekers in Google worden gezien als zeer hoge kwaliteit. U kunt zelf aan de slag met het de SEO OPtimalisatie van uw website, maar dit zal vaak niet veel zoden aan de dijk zetten. Belangrijk is het om een specialist in te schakelen op dit vlak.

 

 

Comments are closed.